Загальна частина (1)
1. Конотопський Цент дитячо-юнацької творчості (далі ЦДЮТ) здійснює навчання і виховання громадян у позаурочний та позашкільний час.
2. ЦДЮТ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту», Указами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Відділу освіти Конотопської міської ради, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також цим Положенням і своїм статутом.
3. Мова навчання і виховання у ЦДЮТ визначається Конституцією України і відповідним законом України «Про мови».
Організаційно-правові засади діяльності
позашкільного навчального закладу
4. ЦДЮТ є юридичною особою і діє на підставі статуту, затвердженого засновником (власником).
У статуті зазначено повну назву закладу, його адреса, засновник (власник), підпорядкованість, мета і основні завдання діяльності, характеристика методичної та масової роботи, навчально-виховного процесу, визначено права, обов’язки та відповідальність учасників цього процесу, а також порядок управління закладом та організації його фінансово-господарської діяльності, використання майна, внесення змін і доповнень до статуту тощо.
5. ЦДЮТ проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-тренувальну роботу.
6. ЦДЮТ працює за річним планом роботи, погодженим із засновником (власником).
7. Навчально-виховний процес у ЦДЮТ здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджені Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, центральними органами виконавчої влади, а також відповідними місцевими органами виконавчої влади.
8. Навчальні програми є однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців та навчання у групах або об’єднаннях. Навчання проводиться від одного до кількох років.
9. Експериментальні навчальні плани у ЦДЮТ можуть складатися з урахуванням типового навчального плану.
10. Індивідуальне навчання у ЦДЮТ проводиться відповідно до порядку, затвердженого МОН, молоді і спорту України.
11. Середня наповнюваність гуртків, груп, студій та інших творчих об’єднань у ЦДЮТ становить 10 – 15 вихованців, учнів і слухачів.
Гурток – це об’єднання вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я. { Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }
Група – це складова гуртка, відділу, відділення або іншого творчого об’єднання одного профілю. { Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }
Студія – це об’єднання вихованців, учнів і слухачів з різних видів або жанрів мистецтва: музичного, вокально-хорового, театрального, хореографічного, фольклорного, фольклорно-етнографічного, акторського, образотворчого, декоративно-ужиткового, кіно-, відео-, фотоаматорського, літературно-творчого, композиторського. { Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }
Наповнюваність окремих гуртків, груп та інших творчих об’єднань установлюється директором ЦДЮТ залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації навчально-виховного, рівня майстерності вихованців, учнів і слухачів і становить не більш як 25 вихованців, учнів і слухачів.
12. Прийом до ЦДЮТ може здійснюватися протягом навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань) за бажанням вихованців, учнів, слухачів і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються ЦДЮТ.
Прийом вихованців, учнів і слухачів до ЦДЮТ для одержання професійної, спеціальної освіти здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
Для зарахування вихованців до спортивних, спортивно-технічних, хореографічних об’єднань ЦДЮТ потрібна довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять у зазначених навчальних об’єднаннях.
До ЦДЮТ зараховуються вихованці, учні і слухачі віком від 3 до 21 року.
13. Навчально-виховний процес у ЦДЮТ здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, концерт, змагання, навчально-тренувальні заняття, репетиція, похід, екскурсія, практична робота в майстернях, на природі, а також з використанням інших форм, передбачених статутом ЦДЮТ.
14. Навчальний рік у позашкільному навчальному закладі починається 1 вересня.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання ЦДЮТ.
Тривалість навчального року в ЦДЮТ установлюється МОН, молоді та спорту України, або центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить ЦДЮТ за погодженням з МОН.
У канікулярні, вихідні та святкові дні ЦДЮТ може працювати за окремим планом, затвердженим директором ЦДЮТ.
ЦДЮТ створює безпечні умови навчання, виховання та праці.
15. У зонах екологічного лиха місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи ЦДЮТ, який погоджується з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.
16. Тривалість одного заняття в ЦДЮТ визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:
- віком від 5 до 6 років – 30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років – 35 хвилин;
- старшого віку – 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання і визначаються режимом щоденної роботи ЦДЮТ.
17. Гуртки, групи та інші творчі об’єднання ЦДЮТ класифікуються за трьома рівнями:
початковий рівень – творчі об’єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, учнів і слухачів, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
основний рівень – творчі об’єднання, які розвивають інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
вищий рівень – творчі об’єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків, груп та інших творчих об’єднань, їх чисельний склад, обирається програма.
18. ЦДЮТ має висококваліфіковані кадри, належні матеріально-технічні умови і може організовувати проведення на своїй навчально-виховній базі виробничої та педагогічної практики учнів і студентів загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів.
Для подальшого розвитку інтересів і нахилів вихованців, учнів і слухачів, підтримки їх професійних навичок ЦДЮТ за умови дотримання правил охорони праці й техніки безпеки організовує виконання замовлень підприємств, установ та організацій на виготовлення продукції (виконання робіт).
Під час закінчення навчання у ЦДЮТ вихованцю, який склав заліки, в установленому порядку видається свідоцтво (посвідчення) про закінчення ЦДЮТ.
19. ЦДЮТ може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об’єднань у приміщеннях загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, вищих навчальних закладів, на базі спортивних будівель і стадіонів відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
20. ЦДЮТ проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об’єднань.
У ЦДЮТ функціонують методичні об’єднання, відділи, що охоплюють учасників навчально-виховного процесу та спеціалістів певного професійного спрямування. { Абзац другий пункту 20 в редакції Постанови КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }
Методичні об’єднання створено у ЦДЮТ для координації науково-методичної, організаційної та практичної діяльності закладу з питань здобуття вихованцями, учнями, слухачами позашкільної освіти за декоративно-ужитковим, сценічним напрямами та напрямом раннього творчого розвитку дитини. { Пункт 20 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }
Відділи створено у ЦДЮТ за наявності груп одного або кількох споріднених напрямів. { Пункт 20 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }
З метою вдосконалення системи навчання та виховання у ЦДЮТ створено методичнураду, до складу якої входять педагогічні працівники закладу та інші учасники навчально-виховного процесу.
У ЦДЮТ створено атестаційну комісію для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної роботи. Підвищення кваліфікації проводиться у формі курсів, семінарів і за іншими організаційними формами.
Згідно з рішенням засновника (власника) на підставі відповідних угод ЦДЮТ може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
21. ЦДЮТ з метою визначення рівня практичної підготовки вихованців, учнів і слухачів проводить організаційно-масову роботу у формі лекції, концерту, змагання, походу, екскурсії, навчально-тренувального збору та в інших формах, передбачених статутом ЦДЮТ.
22. Випускникам ЦДЮТ, які в установленому порядку склали заліки, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому МОН. Зразки документів про позашкільну освіту затверджено Кабінетом Міністрів України. Виготовлення документів про позашкільну освіту для ЦДЮТ здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. { Пункт 22 в редакції Постанови КМ N 769 ( 769-2010-п ) від 27.08.2010 }