Психологічний супровід

Оптимізація навчально-виховного процесу в позашкільному закладі неможлива без психологічного супроводу. Конотопський центр дитячо-юнацької творчості став першим у місті закладом позашкільної освіти де була введена посада практичного психолога.

Діяльність практичного психолога пов’язана з напрямами діяльності позашкільного закладу і здійснюється в трьох аспектах:

– науковому, який включає в себе вивчення закономірностей розвитку вихованця з метою розробки засобів та методів професійного застосування психологічних знань в умовах позашкільного закладу, розробку психокорекційних та розвиваючих програм;

– прикладному, який передбачає здійснення психологічного супроводу навчально-виховного процесу, сприяння застосуванню психологічних знань всіма учасниками навчально-виховного процесу, розробку навчальних планів і програм;

– практичному, який забезпечує безпосередню роботу психолога з розвитку здібностей та обдарувань та вирішення конкретних проблем, які виникають в процесі навчально-виховної роботи.

Враховуючи специфіку навчання та виховання дітей та учнівської молоді в позашкільному закладі, практичним психологом розроблені основні завдання психологічної служби :

  • орієнтація суб’єктів освітнього процесу на формування навичок ЗСЖ;
  • активізація і розвиток творчої активності вихованців;
  • вироблення системи психолого-педагогічного супроводу обдарованих вихованців;
  • проведення просвітницької, превентивної роботи серед дітей, підлітків та учнівської молоді шляхом створення дитячих телевізійних соціальних проектів;
  • здійснення психологічного супроводу розвитку вихованця та педагога;
  • профілактика і корекція відхилень в особистісному розвитку вихованців.

Одним із пріорітететних напрямів діяльності психолога в нашому закладі є вироблення моделі психолого-педагогічного супроводу здібних і обдарованих дітей. З цією метою здійснюється діагностична робота, систематично поповнюється банк даних відповідно до сфери обдарувань; планується проведення виховних заходів з метою подальшого розвитку і вдосконалення виявлених творчих здібностей.

Досить тісною є співпраця практичного психолога з найменшими вихованцями нашого закладу – дошкільнятами. Наразі розпочате дослідження психологічної та особистісної  готовності шестирічок до навчання в школі, проводяться індивідуальні консультації  батьків.

Діткам 3-4 років (вихованці групи «Сонечко») термін “психолог” ще не відомий, та вони залюбки граються в запропоновані ним ігри, навіть не підозрюючи про діагностичну чи розвивальну мету кожної з вправ, або навіть іграшок

Розпочато проведення циклу занять з використанням методів танцювальної терапії для вихованців хореографічної студії «Лілея» та хореографічного колективу «Сузір’я», які, маємо надію, стануть традиційними в нашому закладі.

Спільна робота з педагогічним колективом над вирішенням науково-методичної проблеми, розв’язання завдань діяльності психолога дасть змогу:

  • задовольнити потреби учасників навчально-виховного процесу в необхідності отримання психологічної допомоги;
  • налагодити ефективну співпрацю з батьками вихованців, результатом якої буде створення сприятливих умов для розвитку творчих здібностей дітей під час занять  в закладі і вдома;
  • вироблення системи психологічного супроводу обдарованих дітей.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.