Психологічний супровід
Оптимізація навчально-виховного процесу в позашкільному закладі неможлива без психологічного супроводу. Конотопський центр дитячо-юнацької творчості став першим у місті закладом позашкільної освіти де була введена посада практичного психолога.
Діяльність практичного психолога пов’язана з напрямами діяльності позашкільного закладу і здійснюється в трьох аспектах:
– науковому, який включає в себе вивчення закономірностей розвитку вихованця з метою розробки засобів та методів професійного застосування психологічних знань в умовах позашкільного закладу, розробку психокорекційних та розвиваючих програм;
– прикладному, який передбачає здійснення психологічного супроводу навчально-виховного процесу, сприяння застосуванню психологічних знань всіма учасниками навчально-виховного процесу, розробку навчальних планів і програм;
– практичному, який забезпечує безпосередню роботу психолога з розвитку здібностей та обдарувань та вирішення конкретних проблем, які виникають в процесі навчально-виховної роботи.
Враховуючи специфіку навчання та виховання дітей та учнівської молоді в позашкільному закладі, практичним психологом розроблені основні завдання психологічної служби :
- орієнтація суб’єктів освітнього процесу на формування навичок ЗСЖ;
- активізація і розвиток творчої активності вихованців;
- вироблення системи психолого-педагогічного супроводу обдарованих вихованців;
- проведення просвітницької, превентивної роботи серед дітей, підлітків та учнівської молоді шляхом створення дитячих телевізійних соціальних проектів;
- здійснення психологічного супроводу розвитку вихованця та педагога;
- профілактика і корекція відхилень в особистісному розвитку вихованців.
Одним із пріорітететних напрямів діяльності психолога в нашому закладі є вироблення моделі психолого-педагогічного супроводу здібних і обдарованих дітей. З цією метою здійснюється діагностична робота, систематично поповнюється банк даних відповідно до сфери обдарувань; планується проведення виховних заходів з метою подальшого розвитку і вдосконалення виявлених творчих здібностей.
Досить тісною є співпраця практичного психолога з найменшими вихованцями нашого закладу – дошкільнятами. Наразі розпочате дослідження психологічної та особистісної готовності шестирічок до навчання в школі, проводяться індивідуальні консультації батьків.
Діткам 3-4 років (вихованці групи «Сонечко») термін “психолог” ще не відомий, та вони залюбки граються в запропоновані ним ігри, навіть не підозрюючи про діагностичну чи розвивальну мету кожної з вправ, або навіть іграшок
Розпочато проведення циклу занять з використанням методів танцювальної терапії для вихованців хореографічної студії «Лілея» та хореографічного колективу «Сузір’я», які, маємо надію, стануть традиційними в нашому закладі.
Спільна робота з педагогічним колективом над вирішенням науково-методичної проблеми, розв’язання завдань діяльності психолога дасть змогу:
- задовольнити потреби учасників навчально-виховного процесу в необхідності отримання психологічної допомоги;
- налагодити ефективну співпрацю з батьками вихованців, результатом якої буде створення сприятливих умов для розвитку творчих здібностей дітей під час занять в закладі і вдома;
- вироблення системи психологічного супроводу обдарованих дітей.