ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЦДЮТ

Затверджено

наказ Конотопського Центру дитячо-юнацької творчості Конотопської міської ради Сумської області

№ 37-од від 31.08. 2023 року

схвалено

педагогічною радою

Конотопського Центру дитячо-юнацької творчості Конотопської міської ради Сумської області , протокол № 1 від 31.08.2023 року

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

КОНОТОПСЬКОГО  ЦЕНТРУ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Освітня програма Конотопського Центру дитячо-юнацької творчості Конотопської міської ради Сумської області (далі Освітня програма) містить єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом для набуття компетентностей учнями і слухачами.

Освітня програма розроблена на основі Типової освітньої програми закладу позашкільної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 05 січня 2021 року № 17, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 11 березня 2021 року за № 308/35930.

Освітня програма є засобом забезпечення реальних умов для вибору індивідуальної траєкторії розвитку закладу, гарантом досягнення обраних освітніх рівнів, технологічним засобом управління якістю позашкільної освіти.

Освітню програму складено відповідно до законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Статуту Конотопського ЦДЮТ, Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2004 р. № 651, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20 серпня 2004 р. за № 1036/9635, Типового навчального плану для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008 р. № 676; освітніх запитів вихованців, учнів та їх батьків.

Програма розроблена для створення соціокультурного освітнього середовища, що сприяє формуванню та розвитку у здобувачів освіти практичної, творчої, пізнавальної, соціальної компетентностей.

Конотопський Центр дитячо-юнацької творчості Конотопської міської ради Сумської області (далі Конотопський ЦДЮТ) – комплексний заклад позашкільної освіти; організаційний, координаційний і методико-інформаційний центр освітньої роботи з дітьми та учнівською молоддю в місті. Щороку в гуртках і творчих об’єднаннях Конотопського ЦДЮТ позашкільну освіту отримують близько 1500 вихованців, віком від 3 до 18 років.

Структура Конотопського ЦДЮТ включає  художньо-естетичний, гуманітарний, техніко-технологічний, фізкультурно-оздоровчий напрями роботи; організаційно-масовий, методичний відділи; психологічну службу.

Функціональність Конотопського ЦДЮТ забезпечується відповідною матеріально-технічною базою.

Заняття гуртків, інших творчих об’єднань проводяться у двоповерховому пристосованому приміщенні загальною площею близько 2042 кв. метрів, у якому знаходяться дев’ятнадцять навчальних кабінетів, дві  хореографічні зали, актова зала.

Освітній процес у Конотопському ЦДЮТ систематизовано за чотирма напрямами позашкільної освіти, відповідно до початкового, основного й вищого навчальних рівнів та з урахуванням:

  • особливостей річного циклу: у структурі навчального року – два навчальні семестри та літній оздоровчо-виховний семестр, під час якого організовано роботу профільного оздоровчого табору «Затишок», літніх змагань та конкурсів технічного спрямування.
  • режиму роботи закладу: освітній процес здійснюється щоденно у дві зміни, без вихідних з 08.00год. до 20.00 год.; у канікулярний час – за окремим планом роботи;
  • застосування очних та дистанційних форм навчальної роботи, що сприяє збільшенню контингенту вихованців за рахунок учнів закладів загальної середньої освіти (робота клубів; система масових заходів), упровадженню інклюзивної освіти, залученню до занять у творчих об’єднаннях дітей із соціально вразливих категорій населення, забезпеченню ефективності співпраці з педагогами ЗПО області щодо проведення обласних масових заходів;
  • організаційно-технологічних особливостей занять, що полягають у практичній спрямованості, оптимальному чергуванні групових та індивідуальних форм роботи, інтеграції компетентнісного та загальнокультурологічного підходів;
  • освітнього потенціалу профільних та інтеграційних форм роботи, що визначається застосуванням інноваційних педагогічних технологій.

Навчальний рівень гуртків, а також терміни навчання обумовлюються специфікою їх діяльності та навчальними програмами. Порядок організації діяльності гуртків базується на принципі наступності та відповідає особливостям одного з навчальних рівнів.

Середня наповнюваність гуртків у Конотопському ЦДЮТ становить 10–15 вихованців, учнів і слухачів. Наповнюваність окремих гуртків відповідно до профілю гуртка, навчальної програми і особливостей організації освітнього процесу, рівнем сформованості профільних компетентностей вихованців, учнів, слухачів схвалюється педагогічною радою та затверджується наказом  Конотопського ЦДЮТ.

Освітній процес здійснюється за навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а також за навчальними програмами, розробленими педагогами закладу і схваленими педагогічною радою закладу та затвердженими наказом  Конотопського ЦДЮТ.

Загальний обсяг навчального навантаження для вихованців закладу складає 4 – 12 годин на тиждень: для вихованців початкового рівня –  4-5 годин на тиждень, для вихованців основного рівня  – 4 – 6 годин на тиждень, для вихованців вищого рівня – 5 – 10 годин на тиждень. Для вихованців школи раннього творчого розвитку – 6-12 годин.

Тривалість одного заняття в закладі визначається навчальним планом і навчальними програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:

  • віком від 3 до 4 років – 25 хвилин;
  • віком від 5 до 6 років – 30 хвилин;
  • віком від 7 до 8 років – 35 хвилин;
  • віком від 9 до 18 років – 45 хвилин.

Перерви між заняттями визначаються регламентом роботи закладу та його Статутом і становлять 05-20 хвилин.

Необхідність осучаснення освітнього процесу в Конотопському ЦДЮТ зумовлює впровадження управлінських інновацій, що сприяють оптимізації професійно-творчої діяльності педагогів. Тому головна мета управлінської діяльності закладу полягає у створенні передумов для підвищення рівня освітньої діяльності педагогічного колективу з гуманістичних позицій.

Управління  Конотопським ЦДЮТ включає такі завдання:

  • організацію педагогічної діяльності, підвищення фахового рівня працівників закладу;
  • планування, організацію й облік роботи педагогічного колективу;
  • організацію адміністративно-господарської діяльності;
  • мобілізацію всіх можливостей, інтеграцію зусиль усіх суб’єктів освітнього процесу на розв’язання визначених закладом завдань.

Мова навчання – українська.

Керівництво закладом здійснює директор. Постійно діючим колегіальним органом управління закладу є педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор.

Органами громадського самоврядування є загально закладна конференція та Рада закладу.

Управління освітнім процесом здійснюється через координацію діяльності педагогічної ради, роботи профільних методичних об’єднань педагогів  і органів самоврядування на основі системного підходу.

Управління закладом є державно-громадським.

Важливе значення в управлінській діяльності має внутрішній контроль за організацією освітнього процесу, що здійснюється за напрямками:

  • виконання рішень педагогічної ради та наказів з основної діяльності;
  • виконання навчального плану та навчальних програм;
  • результативність освітньої діяльності;
  • виконання наказів, листів, розпоряджень органів місцевого самоврядування;
  • дотримання академічної доброчесності:
  • якість проведення навчальних занять;
  • наповнюваність груп, збереження контингенту вихованців;
  • ведення документації;
  • проведення систематичного контролю за дотриманням правил пожежної безпеки;
  • дотримання санітарно-гігієнічних норм, техніки безпеки і охорони праці;
  • проведення роботи щодо попередження травматизму дітей і працівників закладу.

Освітній процес у закладі забезпечують 30 педагогічних працівників (29 основних та 2 сумісник). Усі вони мають відповідний рівень освіти, володіють фаховою майстерністю.

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі кошторису. Джерелами формування кошторису закладу є кошти місцевого бюджету. Директор закладу у процесі провадження фінансово-господарської діяльності  розпоряджається коштами господарської та іншої діяльності; користується і розпоряджається майном, приміщенням, обладнанням, засобами зв’язку, рухомим і нерухомим майном.

Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у Конотопському ЦДЮТ здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами з питань освіти.

  1. ВИМОГИ ДО ЗДОБУВАЧІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Вимоги до здобувачів позашкільної освіти визначаються навчальним рівнем творчого об’єднання закладу, навчальною програмою з позашкільної освіти.

Для зарахування до спортивно-технічних,  хореографічних гуртків, секцій, інших творчих об’єднань здобувачі освіти мають надати довідку медичної установи про стан здоров’я, що дозволятиме набувати компетентності за відповідними навчальними програмами.

III. ПЕРЕЛІК ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ

Освітніми компонентами є навчальні програми за напрямами та профілем позашкільної освіти, інші компоненти для вільного вибору здобувачів освіти, сплановані і організовані для досягнення визначених результатів навчання.

Навчальні програми гуртків, секцій та інших творчих об’єднань (далі – навчальна програма з позашкільної освіти) визначають організацію освітнього процесу для досягнення очікуваних результатів навчання.

ІІІ.1. Перелік навчальних програм

 за напрямами позашкільної освіти, за якими працюють педагоги

Конотопського Центру дитячо-юнацької творчості Конотопської міської ради Сумської області

у 2023/2024 н.р.

Назва гуртка П.І.П. керівника Назва програми Автор програми Коли і ким затверджена
«Колорит»-ОБМ Федченко С.О. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

гуртка образотворчого мистецтва «Колорит»

Федченко С.О.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
«Гармонія»-ОБМ Борошнєв В.О. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму Зразкової студії образотворчого мистецтва «Гармонія» Борошнєв В.О.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
«Арт-студія»-ОБМ МорозинськаА.І. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму «Образотворче мистецтво» Москаленко О.А.
Затверджено наказом Департаменту освіти і науки Сумської ОДА (наказ № 330-ОД від 15.06.2021)
«Аксесуарне

моделювання»-ДПМ

Кліндухова С.П. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Аксесуарне моделювання» Кліндухова С.П
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
«Сувенір»-ДПМ Ушкало Л.В. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Сувенір»

Ушкало Л.В.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
«Фантазія»-ДПМ Савінкіна Д.М. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Фантазія» Савінкіна Д.М.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
Вокальний гурток

«До-Мі-Соль-ка»

Гланц Ю.С. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

Зразкового вокального колективу

«До-Мі-Соль-ка»

Гланц Ю.С.
Затверджено наказом управління освіти № 491-од від 01.09.2021, погоджено на засіданні вченої ради Сумського ОІППО, протокол №8 від 30.09.2021
Вокал. гурток

«Камбіата»

Силка О.І. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму вокального колективу «Камбіата» Силка О.І.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
Хореографічний гурток «Фрістайл» Логвінова О.М. Навчальна програма хореографічного колективу «Артес» (комплекс) Восмерик І.О. Наказ Департаменту освіти і науки Сумської ОДА

від 04.01.2018 №3-ОД

Хореографічний гурток «Сучасник» Сіренко М.С. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

гуртка спортивно-бального танцю «Сучасник»

Сіренко М.С.
Затверджено наказом управління освіти № 491-од від 01.09.2021, погоджено на засіданні вченої ради Сумського ОІППО, протокол №8 від 30.09.2021
Хореографічний гурток «Сузір’я» Корольова І.А. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

гуртка сучасного танцю «Сузір’я»

Корольова І.А.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
Хореографічний гурток «Лілея» Єрьоміна Т.М. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

Зразкового хореографічного колективу «Лілея»

Єрьоміна Т.М.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
Хореографічний гурток «Мрія» Юрченко Г.Г. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму

Зразкового хореографічного колективу «Мрія»

Юрченко Г.Г.
Затверджено наказом управління освіти № 491-од від 01.09.2021, погоджено на засіданні вченої ради Сумського ОІППО, протокол №8 від 30.09.2021
Психологічний гурток «Долоньки» Ясько Г.Ю. «Віконечко». Програма розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку Сак Т.В. Рекомендовано МОН України (Лист МОН України від

12.04.13 №1/11-6943

Клуб лідерів «Лад» Троць Т.В. Навчальна програма з позашкільної освіти соціально-реабілітаційного напряму «Школа лідерства» Шпінь Ю.В.
Затверджено наказом Конотопського ЦДЮТ
 (наказ № 37-ОД від 03.09.2021)
«Сонечко» Батюта Ю.Б.

Тетера О.В.

Лях О.Г.

Програма розвитку дитини від народження до шести років «Я у світі» Кононко О.Л. Рекомендовано МОН України (Лист МОН України від 12.07.2019 №1/11-6326)
«Барвінок» Ярмола В.М.

Волошкова С.В.

Поліщук О.А.

Трощина С.Б.

Освітня програма

«Впевнений старт»

Піроженко Т.О. Рекомендовано МОН України (Лист МОН України від 01.08.2017 №1/11-7684)
«СТЕМ-чики» Дорошенко Т.В. Альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дошкільників «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» Крутій К.Л. Інститут обдарованої дитини Національної Академії педагогічних наук України (протокол №2 засідання вченої ради від 22.02.2017 року)
«Авіамодельний» Соловей О.В. Навчальна програма з позашкільної освіти науково-технічного напряму «Авіамоделювання» Липецький О.П. Рекомендовано МОН України (Лист МОН України від 07.10.2019 №1/11-8872)
«Фотогурток» Чинін С.Д. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-технічного напряму «Цифрова фотографія»

 

Збірник «Навчальні програми з позашкільної освіти. Науково-технічний напрям. (Випуск 5)» (Загальна редакція Г. А. Шкури,

Т. В. Биковського)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», лист МОН від 07.10.2019 № 1/11-8872)
«СЕМ» Корольова І.А. Навчальна програма з позашкільної освіти фізкультурно-спортивного напряму «Черлідінг» Сафонова О.О. Наказ Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації

09.10.2019 р. № 626-ОД

 

ІІІ. 2. Форми організації позашкільної освіти

Форми організації позашкільної освіти: творчі об’єднання, гуртки, групи, студії, школи, інші.

Заняття проводяться у  груповій та індивідуальній формах.

Вибір форм і методів навчання працівники закладу визначають самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах. Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в освітньому процесі.

У період карантину, під час дистанційного навчання створюються робочі групи через онлайн-зустрічі, електронну пошту, соціальні спільноти Вайбер та Фейсбук, онлайн-платформу Zoom, Microsoft Teams, працюють дистанційні комунікації (on-line, off-line режими) з вихованцями різних вікових категорій за напрямами позашкільної освіти.

ІІІ. 3. Форми діяльності здобувачів освіти

Форми діяльності здобувачів освіти: гурткова робота, клубна робота, дистанційна робота, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, концерт, виставка, змагання, тренування, репетиція, екскурсія, інші.

Самостійне здобування вихованцями знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається під час проєктної діяльності: флеш-моби, інтерактивні пізнавальні програми,  ART-майстерні. мистецькі перформанси, пленери, екскурсії-подорожі, віртуальні екскурсії, веб-екскурсії, квести.

Дистанційне навчання, що здійснюється за допомогою цифрових технологій, включає такі форми занять: чат-заняття з використанням чат-технологій, що проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату; онлайн-заняття – дистанційні заняття, конференції, семінари, ділові ігри, віртуальні музеї, практикуми, проведені за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей Інтернету.

  1. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

Загальний обсяг навчального навантаження визначається напрямом позашкільної освіти та рівнем творчого об’єднання, допустимим навантаженням для різних вікових категорій та відображається в навчальних планах і програмах.

Навчальний план Конотопського ЦДЮТ дає цілісне уявлення про зміст і структуру, кількість годин за напрямом позашкільної освіти та роком навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження для здобувачів позашкільної освіти.

Навчальний план розроблений для Конотопського ЦДЮТ, у якому діють 22 гуртка, 80 груп та загальна кількість вихованців складає 1537 дитини. У 2023-2024 навчальному році навчальний план складений на основі Типових навчальних планів позашкільних навчальних закладів, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008  № 676.

Освітній процес в Конотопському ЦДЮТ здійснюється за початковим, основним та вищим рівнями навчання. У навчальному плані відображено конкретну кількість груп по кожному гуртку окремо та кількість годин тижневого навантаження на кожну групу. Окремо винесено планування груп та годин об’єднання дошкільнят, так як всі вони займаються на початковому рівні та мають комплексне навантаження. Навчальний план погоджено на засіданні педагогічної ради закладу від  31.08.2023р.  протокол № 1. Загальна кількість фактично-використаних годин: 442 годин.

 

з/п

Напрямки діяльності

закладу

Назви

гуртків

Кількість годин на одну групу
Початковий рівень Основний рівень Вищий рівень
1-й

р. н.

2-й

р. н.

1-й

 р. н.

2-й

р. н.

3-й

р.н.

4-й

р.н.

1-й

р.н.

2-й

р.н.

3-й

р.н.

4-й

р.н.

1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Художньо-естетичний

 

 

 

 

 

 

«Гармонія» 4 5
«Арт-студія» 4 5
«Колорит» 4 4 4 6
«Аксесуарне моделювання» 4 4 4
«Сувенір» 4 4 6 6
«Фантазія» 6
Хореографічний гурток «Сучасник» 4 4 6 6 7
Хореографічний гурток «Лілея» 5 5 5 6 6  
Хореографічний гурток «Мрія»-Юрченко 4 4 4 6  
Хореографічний гурток «Мрія»-Байло 4 4 4
Хореографічний гурток «Сузір’я» 4 4 4 5 6  
Вокальний гурток

«До-мі-соль-ка»

4 4 4 4 5 6
Вокальний гурток

«Камбіата»

5 6 6 6
Хореографічний гурток

«Фрістайл»

4 5 4 5  
 2. Техніко-технологічний «Фотогурток» 6
«Авіамодельний» 4 4 6 10
 

3.

 

Гуманітарний Психологічний гурток

«Долоньки»

4 5
Клуб лідерів «Лад» 4 5
Сімейний клуб «Затишок» За річним планом роботи
Мистецька вітальня

«У колі муз»

На замовлення шкіл міста
4. Гурток оздоровчого напряму «СЕМ» 4

 

Об’єднання дошкільнят.    Початковий рівень

   

 

Навчальні

предмети

5- рік  життя

«Сонечко»

6-рік життя

«Барвінок»

1

гр

2

гр

3

гр

1

гр

2

гр

3

гр

4

гр

5

гр

6

гр

7

гр

8

гр

9

гр

10 гр 11

гр

12

гр

13

гр

Об’єднання дошкільнят «Дивосвіт» 3 3 3
«Розвиваючі ігри» 2 2 2 2 2 2 2
«Музика» 2 2 2 3 3 3 3 3
«Фізкультура» 1 1 1
«Образотворче мистецтво» 3 3    3 3 3 3 3 3
«Розвивайка» 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2 2
«Словограй» 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2 2
«Подорож Всесвітом» 3
«Логіки світу» 3
«Маленькі винахідники» 3
«Мандрівка до країни слів» 3
«Ейдетика» 3 3

 

  1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

ЗДОБУВАЧІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Конотопський ЦДЮТ здійснює освітню діяльність, спрямовану на розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, культури, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, інших складових компетентностей, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.

Як результат реалізації Освітньої програми, спрямованої на розвиток творчих здібностей у  вихованців закладу мають бути сформовані пізнавальна, практична, творча і соціальна компетентності.

Пізнавальна компетентність сприяє оволодінню поняттями та знаннями з різних галузей знань, основами характеристики явищ і процесів суспільного життя, набуттю знань морально-психологічних якостей, способів організації змістовного дозвілля.

Практична компетентність окреслює формування різноманітних техніко-технологічних вмінь і навичок, здатності реалізовувати та захищати свої права, орієнтуватися в соціальних відносинах, встановлювати зв’язки між подіями і явищами, формулювати, висловлювати та доводити власну думку, позицію.

Творча компетентність передбачає набуття досвіду власної творчої діяльності з різних галузей знань, розв’язання творчих завдань, здатності проявляти творчу ініціативу; розвиток дослідницьких здібностей, системного, просторового та логічного мислення, уяви, фантазії; потреби у творчій самореалізації та духовному вдосконаленні.

Соціальна компетентність забезпечує досягнення високого рівня освіченості та вихованості; емоційний, фізичний, інтелектуальний розвиток; формування позитивних особистісних якостей (самостійність, наполегливість, працьовитість тощо), ціннісного ставлення до себе та інших, вміння працювати в колективі; розвиток здатності до професійного самовизначення; творчого становлення; формування громадянської поведінки, патріотизму.

Очікувані результати навчання здобувачів позашкільної освіти відображаються в навчальних програмах з позашкільної освіти.

Навчальні програми з позашкільної освіти конкретизують очікуваний результат навчання як формування компетентностей.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *