Комплекс реабілітаційних заходів для відновлення душевної рівноваги дитини.
1. Змінити критичний погляд на дитину, спробувати прийняти її такою, якою вона є, не порівнювати з іншими однолітками, бажаним ідеалом.
2. У повсякденному житті створювати для дитини умови, за яких вона могла б задовольнити свої духовні потреби, а саме — у любові, увазі, турботи, самоповазі, спілкуванні з приємними їй людьми, пізнанні нового.
3. Формувати вміння розпитувати дитину та вислуховувати її, демонструючи при цьому щиру зацікавленість, співпереживання.
4. Дати дитині змогу через малювання (фарбами, фломастерами, олівцями, крейдою) позбуватися страху, напруження, негативних переживань (орієнтовні теми: «Коли я вдома сам», «Я засмучений», «Що мені наснилося», «Ми з мамою радіємо», «Мій страх» тощо). Головне, щоб дитина усвідомлювала свої переживання і намагалася їх передати.
5. Розширити уявлення дітей про світ людських почуттів (радість, інтерес, подив, горе, смуток, страждання, відразу, презирство, страх, провину, сором, заздрість, жадібність, прикрість, гнів).
6. Учити, дітей емоційно, адекватно реагувати на події, вчинки, результати, діяльності; розвивати уміння переживати як перемогу, так і поразку; формувати правильне ставлення до труднощів, оптимістичний підхід при їх подоланні..
Тренувати волю дитини, формувати прояви довільної поведінки; відмовитись від практики звичного оцінювання кінцевих результатів діяльності; акцентувати увагу дітей безпосередньо на процесі подолання труднощів; оцінювати зусилля, докладені дитиною до вирішення складної ситуації.
Доцільно періодично давати дітям змогу розвантажитися, розслабитися. Можна використати ігри «у клякси» або з папером, який дозволяється рвати або м’яти. Для зняття агресії можна використати гумову грушу (для боксування) або запропонувати дитині виконати певні фізичні вправи, танцювальні рухи.